Využití iPadu v terapii
iPad se stává čím dál běžnější pomůckou využitelnou a využívanou při logopedické terapii.
Forma práce s touto interaktivní pomůckou je součástí navrhovaných a doporučovaných postupů Asociace klinických logopedů, v rámci terapeutického procesu.
Podle typu diagnózy najdeme vhodné cvičení a hry pro určité typy handicapů.
Aplikace jsou zaměřeny zejména na cvičení poruch řeči, komunikace, myšlení, paměti (ale i zrakové a sluchové percepce, grafomotoriky apod.) a to pro děti i dospělé.
Nejčastějšími diagnózami, které můžeme pomocí tabletu výborně terapeuticky ovlivňovat jsou:
-
opožděný vývoj řeči
-
vývojová dysfázie
-
poruchy školních dovedností
-
dyslalie
-
autismus
-
afázie
-
mentální retardace
-
poruchy kognitivních funkcí
Tablet slouží nejen svými výukovými programy, ale také jako diktafon, fotoaparát, kamera, ale také třeba jako systém náhradní komunikace u osob, které mluvenou řečí nemohou komunikovat, nebo jen v omezené formě.
V neposlední řadě slouží tablet jako motivační pomůcka, jde o nový způsob a formu hry.
A protože se domníváme a věříme, že HRANÍ a ZÁBAVA jsou nejlepší formou UČENÍ a OBJEVOVÁNÍ světa, je tato pomůcka výborným pomocníkem, nejen v logopedické terapii.
iPad a vzdělávací aplikace mají klienti k dispozici ve všech našich ambulancích
Používáme aplikace vhodné k terapii i motivaci
- zajímavý článek o využití iPadu v klinické logopedii a při výuce např. na : https://jablickar.cz/ipad-v-praxi-logopedie/, https://ipadveskole.cz/proc-ipad/